"Emaso" E. Maar & Sohn celluloid - massé vintage baba

A celluloid babát Sopronban vásároltam egy használtruha boltban. Meztelenül ruha nélkül érkezett hozzám szeme pedig be volt esve a fejébe. Viszont a hajában levő masni eredeti. Lábán régi csomagolópapír van (ezt meghagytam rajta) Teste papírmassé - keze feje pedig celluloid. A céget 1917-ben alapították Mönchrödenben (más források szerint 1910-ben). Főleg csecsemőbabákat készítettek a korai szakaszban, és fejet Armand Marseilltől vásároltak. A II. világháború után a gyár már zárva volt (1930 után zárták be) - épületét a háború után terjeszkedő Engel babagyár vette meg.

IMG_3879.jpgIMG_3880.jpg

  A babát alaposan letakarítottam, gumizni nem kellett. A parókát levettem róla, a szemét pedig visszailesztettem a feje tetején levő nyíláson keresztűl.

IMG_3881.jpg

IMG_3883.jpg

 

A képen látható a baba szeme behelyezése után, valamint a tarkóján látható " EMASO" jelzés. A baba haját újrafésültem, és ruhát adtam rá. Az arcán levő kopásokat nem javítottam.

IMG_3884.jpg

IMG_3990.jpg

IMG_3993.jpg

IMG_4136.jpg