Simon Halbig 1079 / 7 antik baba javítása - eredeti hajjal és ruhában I.

A baba Sopronból került hozzám, egy idős hölgyé volt aki anno a tantijától kapta aki nevelőnő volt. A babát úgy vettem meg hogy kizárólag azt tudtam róla hogy ép, ruhátlan kép nem volt róla és a paróka rálógott a tarkóján lévő jelzésre így pontosan nem tudtam mit veszek. A baba arca viszont egyértelműen nem egy Armand Marseille A.M. 390-es vagy Heubach Köppelsdorf 250-es volt, így vállaltam a rizikót.

A baba szinte tökéletes állapotban van - erdeti hajjal, fehérneművel, zoknival ruhával és pótruhával rendelkezik. Nagyon vigyaztak rá és jó helyen volt tárolva. Füle lukasztott és fülbevalót visel. A babát egyedül tisztítani és újragumizni kell. Feje, teste ép, újjai mind megvannak. A babát otthon óvatosan szétszedtem és a tarkóján a hajat picit felemeltem így láthatóvá vált hogy egy Simon Halbig 1079-es babát tartok a kezemben. Nagyon örültem neki mivel ettől a gyártótól még nincsen babám.A fejet és testet letakarítottam, a következő lépes a paróka rendbehozatala lesz illetve össze kell gumizni.

A Simon Halbig cég szintén Thüringiában készítette a babákat, híres volt a különböző karakter baba keszítéséről.A gyár Grafenheimben volt és a második legnagyobb babafej készítő Armand Marseille után. Porcelángyárként lett alapítva 1869-ben, viszont az egyik társtulajdonos Wilhelm Simon játékgyár tulajdonosként remek lehetőséget látott a babafejek gyártásában. 1902 után több európai gyárnak szállítottak be fejet (Krammer Reinhardt's)

Amennyiben a DEP felirat van tarkón a babaát 1887 után gyártották, ha SH jelzést 1905 elött használták míg az S   jelzést 1905 után. Az én babám jelzése sima SH vagyis 1905 elött gyártották. A 1079 es modelszám az egyik leggyakoribb ugyanúgy mint a 1078-as. Késöbbiekben 1930-től  a gyár új neve Werke Grafenheim lett, rövid jelölése "KWG".

 

fot_1.PNG

fot_2_3.JPG

fot_1_1_1.JPG

fot_3_2.JPG

fot_2_1_1.JPG

fot_5_2.JPG

fot_4_2.JPG