Schöneau & Hoffmeister "Künstlerkopf" antik baba

A babát nagyon szerencsésen tudtam megvásárolni. Magassága 44 cm, haja eredeti. A baba "Künstlerkopf" jelzésű - a cégnek ez egy úgynevezett "Art Doll" művészbabája volt. A baba testén nyomott "Schöneau Doll"  jelzés  van. Törés repedés nincsen a fején. Amikor hozzám került lábfejénél anyaghiány és szétválás volt. Valamint egyik ujja hiányzott, illetve a festés a testén több helyen kopott volt. A baba rózsaszín csíkos pizsamában érkezett, ez még nem került vissza rá. A hiányosságot papírmasséval pótoltam majd lefestettem akrill festékkel (rózsaszín, fehér és mustársárga keverékével). A babát újragumiztam, haját megmostam.

A céget Arthur Schöneau és Carl Hoffmeister alapította Burggubbban 1901-ben, azzal a céllal hogy szállítson babafejeket a saját gyárába (Arthur Schöneau - 1884 Sonneberg) valamint a környéken lévő más cégekhez (Cuno & Otto  Dressel, Canzler & Hoffmann).  A két cégtulajdonos nem tudott megegyezni melyik legyen a fő típus a fejeknél (fej nyakkal vagy fej nyak nélkül) - ezért 1907-ben Hoffameister kiszállt a cégből. A tulaj azonossága miatt az Arthur Schöneau és a Schöneau & Hoffmeister gyakran dolgozott azonos formával illetve azonos jelzéssel.

Tipikus babajelzések: Hanna, Princess Elizabeth, Viola, My Cherub (MB), Künstlerkopf. A cég "oriental" vagyis keleti jelleggel ellátott babákat is gyártott (szám 4900). A gyár 1953-ig gyártott fejeket.

img_4750.jpg

img_4753.jpg

img_4754.jpg

img_4756.jpg

img_4761.jpg

img_4762.jpg

test4.JPG

test3_1.JPG

fot_-_3_1.JPG

baba2.JPG